IN MISIUNE

    Evanghelizare prin internet si multimedia

     

    Scara relatiilor 


    I.Procesul comunicării

    Vă invit să urmăriţi filmul, şi să răspundeţi la întrebarea: De ce a cumpărat omul “răzătoarea super răzătoarea”?

     

    Exemplificări la procesul comunicării

    Mesaj codificat: Isus te iubește și are un plan minunat pentru viața ta!
    Mediu de transmitere: viu grai
    Receptor: un coleg, un vecin, un prieten
    Zgomotul care distorsionează mesajul: lipsa educației religioase, concepţii greşite despre
    Mesaj decodificat: Omul acesta e sectar! O fi pocăit sau Martor a lui Iehova?
    Răspuns: Din ce sectă faci parte?

    Exemplul lui Isus, Marele comunicator:

    Mesajul codificat: ”Dă-mi să beau!”
    Mediul de transmitere: viu grai
    Zgomotul: tradiţia, cultura care promova discriminarea  “Iudeii, în adevăr, n-au legături cu samaritenii.”
    Mesaj decodificat: Omul acesta e diferit de ceilalţi!
    Răspuns, feedback: „Cum Tu, iudeu, ceri să bei de la mine, femeie samariteană?”
    Răspunsul femeii: dacă nu ar fi existat zgomotul, femeia I-ar fi întins un pahar cu apă.

    Isus continuă dialogul pornind de la mesajul decodificat așa cum l-a perceput femeia. 
    Mesajul codificat: Drept răspuns, Isus i-a zis: „Dacă ai fi cunoscut tu darul lui Dumnezeu şi Cine este Cel ce-ţi zice: „Dă-Mi să beau!”, tu singură ai fi cerut să bei, şi El ţi-ar fi dat apă vie.”
    Zgomotul care distorsionează mesajul: femeia era preocupată de lumea materială, de elementele materiale care compun viața, ea nu a înţeles expresiile „darul lui Dumnezeu”, “apă vie”
    Mesajul decodificat: Omul acesta are o părere prea înaltă despre El Însuși, pretinde că are puteri miraculoase.
    Răspunsul femeii  „Doamne”, I-a zis femeia, „n-ai cu ce să scoţi apă, şi fântâna este adâncă; de unde ai putea să ai, dar, această apă vie? Eşti Tu oare mai mare decât părintele nostru Iacov, care ne-a dat fântâna aceasta şi a băut din ea el însuşi şi feciorii lui şi vitele lui?”

    Isus continuă dialogul pronind din nou de la mesajul decodificat așa cum l-a perceput femeia, pornește din nou de la o realitatea din lumea materială.
    Mesajul codificat: „Oricui bea din apa aceasta îi va fi iarăşi sete. Dar oricui va bea din apa pe care i-o voi da Eu, în veac nu-i  va fi sete; ba încă, apa pe care i-o voi da Eu se va preface în el într-un izvor de apă care va ţâşni în viaţa veşnică.”
    Zgomotul de fond: femeia era preocupată de lumea materială, de elementele materiale care compun viața, ea nu a auzit expresia “viață veșnică”
    Mesajul decodificat: Omul acesta insistă că are puteri miraculoase, ia să-L pun la încercare!
    Răspunsul femeii: „Doamne”, I-a zis femeia, „dă-mi această apă, ca să nu-mi mai fie sete şi să nu mai vin până aici să scot.”

    Isus continuă dialogul pronind din nou de la mesajul decodificat așa cum l-a perceput femeia, pornește din nou de la o realitate din lumea materială
    Mesajul codificat: „Du-te”, i-a zis Isus, „de cheamă pe bărbatul tău şi vino aici!”.
    Zgomotul de fond:  complexele izvorâte din statutul pe care îl avea
    Mesajul decodificat: “M-a prins!  Oare are puteri miraculoase?”
    Răspunsul femeii:  „Nu am bărbat!”

    Isus continuă dialogul pronind din nou de la mesajul decodificat așa cum l-a perceput femeia, îi descoperă problema vieţii ei.
    Mesaj codificat: „Bine ai zis că n-ai bărbat. Pentru că cinci bărbaţi ai avut; şi acela pe care-l ai acum nu-ţi este bărbat. Aici ai spus adevărul.”
    Zgomotul de fond: cunoştinţele ei despre religie: proorocii pot să cunoăscă trecutul și viitorul unui om; conflictul dintre iudei şi samariteni privind locul de închinare.
    Răspunsul femeii: “Văd că eşti prooroc” Unde trebuie să ne închinăm?

    Isus continuă discuţia pornind de la mesajul decodificat
    Mesaj codifcat: vine ceasul, şi acum a şi venit, când închinătorii adevăraţi se vor închina Tatălui în duh şi în adevăr; fiindcă astfel de închinători doreşte şi Tatăl.
    Zgomotul de fond devine favorabil: cunoştinţele din Scriptură pe care le avea femeia despre venirea lui Mesia
    Mesaj decodificat: Ştiu ca are să vina Mesia

    Isus continuă discuţia pornind de la mesajul decodificat şi atinge scopul final al discuţiei
    Mesaj codificat: “Eu, Cel care vorbesc cu tine sunt Acela!”
    Zgomotul de fond: aproape că dispare
    Răspunsul femeii: ”Atunci femeia şi-a lăsat găleata, s-a dus în cetate şi a zis oamenilor: „Veniţi de vedeţi un Om care mi-a spus tot ce am făcut; nu cumva este Acesta Hristosul?””

    II.           Etapele comunicării

    “Încărcați, ochiți, foc”

    Etapele comunicarii 

    III.          Mijloace de comunicare

    IV.         Influenţa audio-vizual

    Fie că e vorba de informație audio sau vizuală, aceasta “călătorește” cu noi pretutindeni. Se agață de creierul nostru și de cele mai multe ori nu intră pe o ureche și iese pe cealaltă, ci rămâne acolo!


    Exemplificare – influenţa audio vizuală

    Reclama text

    Honda CIVIC
    Motorizare 200CP@8000rpm 
    Performanţe (0-100km/h) / 6,6sec 
    Consum mediu (l/100km) / 9.1

    Reclamă prin imagine

    Reclamă prin audio video

    {youtube}igGuMfFGuj0{/youtube}

     

    V.          Media versus Multimedia

    Media se referă,  în general, la diversele canale de comunicare, cum ar fi:

    -televiziunea
    -radioul
    -ziarele


    Multimedia se referă la sisteme care suportă folosirea interactivă a unor combinații de:

    -text
    -audio
    -imagini
    -animaţie
    -video


    VI.         Internet  vs. Roma antică 

    Viziunea îndrăzneață a Romei antice de a construi drumuri, poduri, viaducte a dus la crearea unei rețele uriașe în întreg imperiul. Primii creștini au fost dintre cei care au “beneficiat” de avantajele acesteia, răspândind astfel, mai ușor, mesajul lui Isus Hristos în lume.

    Harta Imperiul Roman în secolul IV

    Harta internetului din secolul XXI

    “The Internet is becoming the town square for the global village of tomorrow. “ Bill Gates

    Internetul și multimedia pot fi un instrument folositor, relevant și influent pentru Biserica din zilele noastre, cu ajutorul cărora să își îndeplinească mandatul de a face ucenici învățându-i pe oameni să păzească tot ce ne-a poruncit Hristos.

    VII.       Răspândirea internetului 

     

    VIII.     Calasamente WEB


    IX.         WEB 2.0 – Tendinţe de schimbare în utilizarea World Wide Web

    Web 2.0 descrie schimbările din tehnologia web-ului şi a web design-ului care permit creşterea creativitătii, a partajării informaţiilor, colaborării și funcţionalităţii web-ului
    Web 2.0 a condus la crearea comunităţilor virtuale şi a  serviciilor de web cum ar fi:

    Social networking (Ex. http://hi5.com/, http://secondlife.com/ )
    Video sharing sites (Ex. youtube, http://godtube.com/ )
    Bloguri (Ex. http://wordpress.com/  )
    Wikis (Ex. http://en.wikipedia.org/wiki/, http://dexonline.ro)
    RSS Feeds (Ex. http://ecrestin.ro  )
    Web 2.0   a transformat internetul într-o platformă pe care se dezvoltă programe. Ex. iGoogle, Google add words, Google add sense, http://amazon.com


    Tematica articolelor

    Dumnezeu
    Viaţă
    Relaţii
     Identitate
    Dependenţa
    Presiune de grup
    Politică
    Carieră
    Actualităţi
    Diverse

    Modul de prezentare

    Aspectul vizual al articolului -  primul lucru care te va convinge să te oprești pe el; o imagine sugestivă, ar fi potrivită.
    Titlul articolelor – al doilea lucru care îl face pe un om să citească un articol este titlul
    Introducerea articolelor  -  este ceea ce vezi sub titlul atractiv. Oare ce vrea să zică titlul asta?
    Conținutul articolelor – trebuie să aibă de a face cu frământările și interesele oamenilor. O varietate tematică va duce la o masă mai mare de persoane
    Lungimea articolelor – trebuie bine gândită, oamenii nu au răbdare să citească lungi demonstrații și argumentări, cel puțin nu pe internet.
    Structura articolelor – nu trebuie să ofere și soluțiile, cel mai bine este ca soluția să rămână în aer și să stârnească discuții; este de preferat ca participanţii să găsească soluţia şi moderatorul doar să o puncteze mai bine spre sfârşitul discuţiilor
    Varietatea căilor de comunicare - text,  audio,  imagini, animație, video


    Mă întreb cum ar fi reacționat femeia samariteancă dacă Isus i-ar fi spus de la început, “Eu sunt Hristosul!”?
    La fel cum reacționează majoritatea oamenilor atunci când le prezentăm cele patru legi spirituale:

    1.Dumnezeu te iubeşte şi are un plan minunat cu viaţa ta.
    2.Noi toţi păcătuim şi păcatele noastre ne despart de Dumnezeu.
    3.Iisus Hristos este singura soluţie.
    4.Fiecare dintre noi trebuie să ia decizia de a-L primi personal pe Iisus Hristos ca Domn şi Mântuitor.
    Spre surprinderea noastră Isus a vorbit despre: apă, vin, pâine, sare, lumină, oi, păstori, sămânță, sămănători, pământ, bani, case, datorii, cămilă, ac, viţă, mlădiţă, vier, grâu

    Rolul moderatorului

    -propune periodic articole (text,  audio,  imagini, animație, video)
    -articolele sunt acceptate de către coordonator grup de discuţii şi făcute publice
    -urmăreşte periodic comentariile şi intervine ori de câte ori este cazul
    -răspunde la e-mail atunci când este abordat direct de către  vizitatori

    Autor: Adrian Buhai

    Sursa: http://adrianbuhai.com/

    © 2015 Resurse pentru misiune